BOŻENA NAPIÓRKOWSKA
- nauczyciel nauczania początkowego
- oligofrenopedagog
- logopeda
KURSY/SZKOLENIA/KONFERENCJE
- Manualne torowanie głosek (P. Elżbieta Wianecka)
- Narzędzie test SON-R (prowadzący prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- Metoda Krakowska w terapii dzieci (prowadzący prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka (Synapsis)
- Stymulacja funkcji poznawczych – terapia funkcji wzrokowych, terapia funkcji słuchowych (prowadząca Agnieszka Bala)
- Wspomaganie rozwoju dziecka z wykorzystaniem aktywności ruchowych, opartych na metodzie ruchu rozwijającego W. Sherborne
- Trening umiejętności społecznych (TUS) u dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu
- Trudne zachowania dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu – diagnoza trudnych zachowań oraz strategie postępowania w sytuacjach granicznych
- Praca z małym dzieckiem z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Praca z uczniem z zespołem Aspergera
- Praca z dzieckiem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu
- Praca z dzieckiem z autyzmem – zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej,
- Wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem
- Dziecko z autyzmem w szkole i przedszkolu zasady i techniki pracy edukacyjno- terapeutycznej
- Zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej dzieci z autyzmem (prowadząca Agnieszka Bala)
- Terapia neurobiologiczna (prowadzący prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (prowadzący dr Łucja Skrzypiec)
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- Podstawy terapii pozycji oralnej (metoda TALK TOOLS)
- Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji – PISAK
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Autyzm. Terapia i edukacja. Program autorski Agnieszki Bali.
- Analiza podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na zachowanie dziecka w przedszkolu i szkole
- Budowanie systemu językowego u dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji
- Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz DHD,
- Warsztaty Manualnego Torowania Głosek,
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna,
- Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz DHD,
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji