EWA RYKACZEWSKA
- edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
- pedagogika opiekuńczo – wychowawcza
- oligofrenopedagog
- terapeuta integracji sensorycznej
KURSY/SZKOLENIA/KONFERENCJE
- Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem.
Kurs III-stopniowy - Zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej dzieci z autyzmem
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- Ruch, zabawa-świetna sprawa, czyli jak wspomagać rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wykorzystując metodę i techniki ruchu swobodnego i rytmicznego
- Trudne zachowania dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu. Diagnoza trudnych zachowań oraz strategie postepowania w sytuacjach granicznych.
- Trening umiejętności społecznych (TUS) u dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu
- Wspomaganie rozwoju dziecka z wykorzystaniem aktywności ruchowych, opartych na metodzie ruchu rozwijającego W. Sherborne
- Stymulacja funkcji poznawczych:
Terapia funkcji wzrokowych
Terapia funkcji słuchowych - Metoda Dobrego Startu (MDS) Marty Bogdanowicz
- Muzykoterapia z elementami plastyki w praktyce szkolnej
- Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na zachowania dziecka w przedszkolu i szkole
- Nowa podstawa programowa 2017 dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych oraz specjalnych szkołach przysposabiających do pracy
- Zmiany w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
- Analiza podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Autyzm. Terapia i edukacja. Program autorski Agnieszki Bali
- Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym zespołem Aspergera oraz ADHD
- Obserwacja pedagogiczna w wychowaniu przedszkolnym zakończona analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWiK w terapii osób niemówiących
- Nadzór pedagogiczny w szkole (placówce oświatowej)