
JOANNA KUCHCIŃSKA
- logopeda
- oligofrenopedagog
- pedagog
- terapeuta
KURSY/SZKOLENIA/KONFERENCJE
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Stymulacja funkcji poznawczych – terapia funkcji wzrokowych, terapia funkcji słuchowych (prowadząca Agnieszka Bala)
- Wspomaganie rozwoju dziecka z wykorzystaniem aktywności ruchowych, opartych na metodzie ruchu rozwijającego W. Sherborne
- Trening umiejętności społecznych (TUS) u dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu
- Trudne zachowania dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu – diagnoza trudnych zachowań oraz strategie postępowania w sytuacjach granicznych
- Praca z małym dzieckiem z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju,
- Praca z uczniem z zespołem Aspergera,
- Praca z młodzieżą i młodymi dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- Praca z dzieckiem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu,
- Praca z dzieckiem z autyzmem – zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej,
- Terapia dziecka z autyzmem,
- Wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem,
- Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy,
- Dziecko z autyzmem w szkole i przedszkolu zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej,
- Zasady i techniki pracy edukacyjno – terapeutycznej dzieci z autyzmem (prowadząca Agnieszka Bala)
- Terapia neurobiologiczna (prowadzący Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (prowadzący dr Łucja Skrzypiec)
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- Podstawy terapii pozycji oralnej (metoda TALK TOOLS)
- Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji – PISAK
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Autyzm. Terapia i edukacja. Program autorski Agnieszki Bali
- Zmiany w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
- Analiza podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz ADHD
- Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na zachowanie dziecka w przedszkolu i szkole
- Budowanie systemu językowego u dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Uzyskała uprawnienia do wykorzystywania testu KARTY OCENY PSYCHORUCHOWEGO-KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Stymulacja funkcji poznawczych – terapia funkcji wzrokowych, terapia funkcji słuchowych (prowadząca Agnieszka Bala)
- Wspomaganie rozwoju dziecka z wykorzystaniem aktywności ruchowych, opartych na metodzie ruchu rozwijającego W. Sherborne
- Trening umiejętności społecznych (TUS) u dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu
- Trudne zachowania dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu – diagnoza trudnych zachowań oraz strategie postępowania w sytuacjach granicznych
- Praca z małym dzieckiem z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju,
- Praca z uczniem z zespołem Aspergera,
- Praca z młodzieżą i młodymi dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- Praca z dzieckiem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu,
- Praca z dzieckiem z autyzmem – zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej,
- Terapia dziecka z autyzmem,
- Wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem,
- Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy,
- Dziecko z autyzmem w szkole i przedszkolu zasady i techniki pracy edukacyjno-terapeutycznej,
- Zasady i techniki pracy edukacyjno – terapeutycznej dzieci z autyzmem (prowadząca Agnieszka Bala)
- Terapia neurobiologiczna (prowadzący Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (prowadzący dr Łucja Skrzypiec)
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- Podstawy terapii pozycji oralnej (metoda TALK TOOLS)
- Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji – PISAK
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Autyzm. Terapia i edukacja. Program autorski Agnieszki Bali
- Zmiany w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
- Analiza podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz ADHD
- “Niegrzeczne” dziecko w terapii logopedycznej
- Echolalie – objawy, przyczyny, rodzaje, metody terapii
- Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy
- Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na zachowanie dziecka w przedszkolu i szkole
- Wszystko o wędzidełku. W pigułce. Okiem praktyka
- Jak pomóc uczniom z trudnościami w werbalnym komunikowaniu się?
- Metody wywoływania głosek
- Budowanie systemu językowego u dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Zaburzenia mowy u dzieci- profilaktyka i terapia logopedyczna
- AAC. Czytam z dzieckiem. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dzieci z wykorzystaniem komunikacji alternatywnej i wspomagającej w ramach czytania uczestniczącego
- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP – test do diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.
- KORP – PROGRAMY TERAPII – modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego